top of page
BASIS SCHOOL

KURIKULUM

VZBUZUJEME ZVĚDAVOST A

LÁSKU K UČENÍ

Náš program

Nabízíme komplexní vzdělávání od předškolního věku až po ukončení středoškolského vzdělání.

 

Naším cílem je poskytovat vzdělání na nejvyšší mezinárodní úrovni prostřednictvím spirálovité výuky matematiky, přírodních věd a humanitních oborů, s důrazem na digitální vzdělávání a dvojjazyčné kurikulum, které je srovnatelné s nejlepšími světovými vzdělávacími systémy.

Od předškolního věku až po poslední ročník střední školy se náš akademický program skládá ze čtyř částí:

1
ŠKOLKA

VĚKOVÉ SKUPINY: 3

VĚK: 2-5

Fáze objevování & základy vzdělání

Naši učitelé v předškolním vzdělávání podporují interakci, stimulují tvořivost a probouzejí zvídavost. V tomto období se budují základy pro školní úspěchy a to díky důrazu na vytvoření základních pojmů a osvojení učebních návyků.

KLÍČOVÉ PRINCIPY KURIKULA

1. Dva učitelé ve třídě: V každé třídě jsou dva učitelé, vedoucí učitel a pedagogický pracovník. Naši učitelé jsou vždy odborníci, kteří mají angličtinu jako primární jazyk. Ostatní pedagogičtí pracovníci a všichni administrativní pracovníci hovoří plynně anglicky i česky.

2. Komplexní vývoj: Děti připravujeme na další vzdělávání po stránce emocionální, sociální i intelektuální. Našim žákům poskytujeme příležitosti k poznávání rozmanitých podnětů, které jim umožní objevovat sebe sama, své okolí a svět kolem nás.

3. Model učení S.T.R.E.A.M. (S.T.R.E.A.M. Learning Model): Každý den zařazujeme do našeho programu specifické výukové bloky, které se střídají a kombinují objevování, hry, písničky, tvoření a relaxační témata se základními předměty jako je matematika, věda, technika, čtení a psaní a výtvarné umění. Již od předškolního věku náš program spirálovitě uplatňuje principy učení pomocí praktických ukázek, pokusů a objevů, které naše studenty postupně připravují na další fáze vzdělávání.

2

ZÁKLADNÍ ŠKOLA (1.STUPEŇ)

LEVEL: 1-4  

VĚK: 5-9

Fáze učíme se učit

Učební osnovy BASIS Prague jsou navrženy tak, aby využívaly zvídavost, energii a schopnosti dětí a posouvaly je na stále vyšší úroveň.

KLÍČOVÉ PRINCIPY KURIKULA

1. Mezioborový přístup: Klíčové přírodovědné a humanitní předměty vyučujeme propojeným způsobem prostřednictvím kombinovaných bloků. Naši žáci si tak mnohem lépe uvědomují souvislosti mezi jednotlivými obory, což posiluje jejich schopnost kritického myšlení a prohlubuje jejich porozumění.

2. Technologie k ukotvení znalostí: Naše vlastní softwarová platforma SPORK pomáhá upevňovat znalosti prostřednictvím procvičování a hodnocení v reálném čase. Praktické zkušenosti doplňují teoretickou výuku a podporují kritické myšlení. Klademe důraz na digitální vzdělávání a připravujeme tak studenty na úspěch v digitální éře.

3. Dva učitelé na třídu: Ve třídě jsou vždy 2 učitelé. Učitel, který se specializuje na obory, jako je matematika a přírodní vědy nebo humanitní vědy. Ti vedou výuku svého předmětu. Vedle nich je ve třídě třídní učitel, který se zaměřuje na pedagogiku a doprovází studenty z hodiny do hodiny. Tato spolupráce usnadňuje plynulý přechod od základních dovedností k samostatnému myšlení.

4. Program Cambridge English: Angličtinu a anglické reálie vyučujeme podle programu Cambridge English, a to od základní až po střední školu. Program Cambridge English je uznávaný pro své vysoké akademické standardy, poskytuje studentům jedinečnou příležitost porovnání úspěchů v mezinárodním měřítku. Tento program pomáhá i v dalších studijních oblastech.

3

ZÁKLADNÍ ŠKOLA (2.STUPEŇ)

LEVEL: 5-9

VĚK: 9-14

Fáze přechodu od konkrétního k abstraktnímu myšlení

V tomto věku navazujeme na dovednosti získané na 1. stupni základní školy. Vedeme studenty k samostatnosti

a postupně na ně přenášíme větší odpovědnost za své výsledky a vzdělání.

KLÍČOVÉ PRINCIPY KURIKULA

1. Učitelé - odborníci na daný předmět: V Level 5 a 6 vyučují studenty odborní učitelé, kteří mají odborné vysokoškolské vzdělání v daném oboru. Zaměřují se na propojení abstraktního myšlení s konkrétním učivem a pomáhají studentům postupovat od porozumění k interpretaci, od sběru dat k analýze a od matematických výpočtů k matematickému uvažování.

2. Inženýrství a informatika: Studenti se seznamují s rozšířeným výukovým programem inženýrství a informatiky. Základy inženýrství, robotiky, umělé inteligence a informatiky jsou položeny v Level 5 a 6.

Ve vyšších ročnících jsou dále rozvíjeny.

3. Pre-Advanced Placement Course: Součástí rozvrhu jsou také pre-Advanced Placement (AP) kurzy a to ve všech základních oborech, včetně tří přírodních věd (biologie, chemie a fyziky), ekonomie a logiky.

4

STŘEDNÍ ŠKOLA

LEVEL: 10-14

VĚK: 14-19

Fáze řešení problémů

Učební plán pro střední školu navazuje na přechozí získané znalosti studentů a podporuje jejich analytické, tvůrčí a samostatné myšlení. Kromě toho studenti zdokonalují své schopnosti samostatného studia a zapojují se do projektového vyučování.

KLÍČOVÉ PRINCIPY KURIKULA

1. Diplom BASIS: Aby studenti získali BASIS diplom, musí splnit určitá kritéria pro ukončení studia. Patří mezi ně složení minimálně šesti zkoušek Advanced Placement (AP) a úspěšné složení zkoušky Cambridge English C1 Advanced. Tyto zkoušky jsou celosvětově uznávané a hrají klíčovou roli při přijímání na univerzity po celém světě. Očekává se, že studenti mohou tyto požadavky splnit do ukončení Level 13. Kromě toho mají studenti možnost absolvovat i státem uznávanou závěrečnou zkoušku, známou jako Maturitní zkouška, která je potřeba pro přijetí na vysoké školy v České republice.

2. Rozmanitost výběru předmětů: Díky široké nabídce předmětů a seminářů mohou studenti prozkoumat různé oblasti, zjistit, co je baví a zajímá a na co se chtějí specializovat. Předměty jsou doplněny odbornými výzkumnými projekty a stážemi.

3. Level 14 : Capstone: Level 14 je přípravným rokem na vysokoškolské studium, součástí je i Senior Projekt. Ten je nezbytný pro získání diplomu BASIS s vyznamenáním. Tento ročník slouží studentům také jako příležitost vyzkoušet si studium v univerzitním stylu, což jim pomáhá usnadnit přechod na vysokou školu.

bottom of page